Sunday, November 21, 2010

SEMUT ITU MENGGERUNKAN!


aku tak paham asal napsu makan aku akhir akhir ney maken melonjak lonjak naik.
mentang mentang lah taim demam haritu, selera makan hilang habes.
skang ney dok teringin itu ini.
tapi bila sampai kat kedai makan, mulalah penyakit aku datang.
penyakit yang memang takleh nak buat apa.
bila aku dapat menu, aku akan tenung lame lame.
lepastu aku akan belek satu satu. kalau ada sploh muka surat pon aku akan tenang bace satu satu menu dia.
then aku akan tanye plak makanan tu macam mane eh? air tu plak macam mane?
ape yang paling special kat sini?
itu ade lah soalan WAJIB kalau aku pegi makan kat kedai.
padahal hari hari datang kedai yang same pon mesti aku akan buat perkara yang sama.
aku pk, kot kot lah tetibe ada menu baru ke hape kan? thats y aku tanye.
naseb baik pelayan pelayan kedai makan tu layankan aje kerenah aku yang banyak songeh ney.
kalau boleh hentak, dah lame dorang hentak aku agaknye.
nak amek order aku sorang pon dah berejam jam.
kompem kalau aku datang untuk second or third time, dorang dah tobat nak amek order aku.
KAHKAHKAKAH! kasihan....  (gelak jahat disitewwww)

apekejadah aku citer pasal amek order plak neyh?
bukan ke aku nak citer pasal semut?
cissssss!
jap aku nak tanye, korang korang mesti ade spesies serangga yang korang takut atau gerun kan?
selalu nye perempuan ah. tapi lelaki pon ade.
kadang kadang lelaki nampak je gagah perkasa. tapi bila jumpa serangga yang kecik macam lipas,
ade je yang melompat atas meja. hover tau! kalau lah ade orang macam ney, pastu datang plak rumah aku buat aksi cenggitu, memang aku tuntut meja baru. dah kalau gagah, harus lah berat badan dia pon gagah ye tak?
pastu kualiti meja kat rumah aku tu plak brand cap hayam je. dah sekali ko melompat atas dia.
mesti lah prakkkkkk! tak payah nak buat muka seposen, terus beli baru and aku nak pilih design yang the latest. WAKAKAKAKAKA. ini sudah melampau ye nyah.

aku amat sangat lah anti dengan semut.
memang banyak memory dengan encik encik semut sekalian (suka suka aku je bagi jantina. wakaka)
mase aku kecik kecik zaman hingusan dulu, aku memang pantang nampak semut berderet deret.
aku akan ikut kemanekah destinasi semut tu. pastu bile diaekor terserempak dengan semut laen, diaekor akan stop and macam bertegur sape cmtu lah kan. aku pk diaekor mesti pergi kenduri.
sebab aku akan buat aktiviti yang tak paedah ney taim hari ahad je. so dah kalau ahad mesti lah banyak wedding semua tu kan. tak ketinggalan lah bagi kaum kaum semut neyh. bapak loser gile aku punya pemikiran time tu. tapi agak agak korang, semut ade tak kenduri kawen macam kite kite neyh?
ade tak? ade tak? tolong lah jawab soklan yang tak bape nak relevan ney. harap harap dapat lah puaskan hati aku. WAKAKAKAKA.
erkk....perenggan atas ney macam cerita ketaksuban aku dengan aktiviti sang semut je. KAN?

pastu dah besa sikek, dah masuk dajah dajah. means dah masuk sekolah rendah lah tu.
aku ingat lagi, mase tu aku dajah enam kot, aku sekolah agama bila petang.
setiap hari jumaat, ade pasar malam dekat depan sekolah kebangsaan. sekolah tu dekat je dgn sek agama.
so bila dah habes school session, harus lah aku serbu pasar malam tersebut beli makanan.
air yang paling murah adelah air sirap. tapi kengkadang aku panggil air kenduri.
sebab kalau kat kenduri, mesti hidangkan air sirap. jimat kos agaknye.
pastu selesai membeli belah di pasar malam, aku tuju masjid. masjid tu sebelah sek agama.
aku letak makanan aku tu kat luar masjid. letak sekali dengan bag. kire aku nak bagitau kat semorang, makanan tu ade tuan die lah. bukan aku sedekah free kat situ. bukan yeeeeeee.
ape motip ku buat perkara tu aku pon tak berapa pasti.
tapi aku pergi somewhere lah. and bila aku balik je nak amek barang barang makanan aku tuh, aku nampak beratus ratus or beribu ribu mungkin. semut menghurungi air sirap aku. yekkkkkkk!
serious geli weyh. aku rase macam semut tu ade kat badan aku and kat mata aku. perghhhhh!
memang bye bye lah air sirap aka air kenduri tu kat situ.
sampai la ni, aku memang tak minum air sirap. sangat tak suka. aku lagi sanggup minum air kosong dari air sirap. hebat jugak ye penangan semut ney kat aku. cisss! aku kalah dengan semut? heh! jaga kau semut!


ney plak citer laen.
ney time aku dah besa sikek lah. form three kot.
mase tu hari aku bertugas. bertugas sapu sampah dalam kelas.
haaaaaaaa. aku ingat lagi hari tu hari rabu. hari rabu adalah executive day.
means kau kene pakai baju ala ala executive lah. kalau pompuan pakai baju kurung sudeyyy.
kang over over plak, kalah cekgu cekgu kat sekolah tu ye tak?
mane boleh celen cikgu. tak baekkkkkkkkkk... kekekekeke
okay back to the story, aku ney kan rajin menyapu kelas.
aku menyapu sampai ke koridor luar tu ha. nak tunjuk betape rajin nye anak wak D neyh.
and boleh plak banyak semut kat koridor tu weyh.
habes ah. memang masak aku kat situ!
and kebetulan cikgu hanis dah masuk kelas. aku dah taktau nak buat ape woi.
nak melangkah lautan semut tu memang al kirim salam lah. takut!
nak masuk kelas ikut pintu depan, mak malewwwwwwwwww.
takkan nak masuk ikut pintu depan bawak penyapu, penyodok bagai. jatuh lah imej aku.
sampai kesudah aku dok lah kat luar kelas tu.
tapi tak lame la.....dalam lima menet camtu, cikgu hanis perasan yang aku takde dalam kelas.
then die jugak perasan aku berada di luar kelas sambil pegang penyapu and penyodok T______T.

cikgu hanis tanye bebudak kelas, asal aku tak masuk kelas?
asal aku betenggek kat luar kelas tu? then ade lah makhluk makhluk yang menjawap.
yang dah tau pe'el aku....
ntah macam mane cikgu tu boleh plak suruh zadil pegi rescue aku.
cehhhh! macam tau tau je kami adalah pasangan bercinta time tu. time tu je lah.
memang elok sangat lah cikgu hantar hero kepada heroin nye (perasan kejap ye. kasi lah can siket kat aku ney)
and zadil pon melakukan tugasnye dengan sempurna sekali.
ohhh. ure my hero lah darling.
tapi tu semua tinggal kenangan jek. jangan korang nak gossip kan aku dengan die plak.

aku memang fobia habes dengan semut. kalau terjumpa sekor semut, aku boleh tahan lagi.
itu pon aku jentik kemaen sekuat hati. kalau boleh biar die langsung hilang dari pandangan aku.
tapi kalau jumpa segerombolan semut, memang hantu ah!
kalau dapat ridsect kat tangan neyh. jam jam tu jugak kalau boleh aku nak spray sampai habes isik perut ridsect tu. kasik semua semut semut tu meninggal. baru puas hati. kalau tak, aku akan terbayang bayang semut tu menghurungi badan aku. and aku rase macam semut semut tu berlegar legar kat dalam mate aku.
over kan?
tapi memang betul tau aku rase camney. kalau jumpa semut banyak banyak, aku otomatik macam menggelepar. pastu kak lyn akan cuba mentakut takut kan aku sambil membuat aksi konon konon seram lah tu.
cetttt! porrrrrrrahhhhh!

2 comments:

  1. baik2 anis nanti semut datang bawak geng...;d...hikhik...p/s yana ada tag awk...;d

    ReplyDelete
  2. hahaha. okay ridsect siap berada si tangan.
    hehe. oh okay. harus ke blog yana segera =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails