Friday, February 11, 2011

GIRL's TALK.



Petang tadi Hal Ehwal Siswi BADAR UTeM (Badan Dakwah & Rohani) ada menganjurkan satu program yang diberi FATAYAT or GIRL's TALK.
program ney semua untuk siswi je. a.k.a pelajar perempuan sahaja.
diadakan setiap hari jumaat jam 12.30pm - 1.30pm.
kire nye time siswa pergi solat jumaat, siswi pegi tazkirah lah.
lebey kurang cenggitu lah bunyiknye...


Act, program nie baru first time buat.
So ramai lagi student utem taktahu.
Malam tadi lepas habes test and sedang lepak lepak tengah tunggu bus, NADIA mintak aku jadi emcee.
What???
aku agree je lah sebab audience semua perempuan.
plus dalam program nie membincangkan pasal perempuan.
Honestly, even aku perempuan, tapi banyak benda aku taktahu pasal perempuan.


So petang tadi, alhamdulillah....semua berjalan dengan lancar.
aku partner dengan DAYAH jadi emcee for the program.
memang best. sebab banyak ilmu baru yang aku dapat.
kalau petang petang jumaat selalunye aku kompem terbongkang tido kat atas katil.
takpon balik kampung.
takpon pegi menvisit kawan kawan.


Jadi petang tadi amat laen lah aktivity aku.
Bila dapat berpeluang join program macam nie, baru rasa diri nie tenang.
and bila cakap pasal Rasulullah saw, cepat je bergenang air mata ney.
Baru aku sedar yang selama nie kite selalu lupa pada dia.
kalau lah kite cakap kite cinta pada Rasulullah saw, apa buktinya kite cinta pada dia, KAN?
Lepastu, bila time kite happy, gelak ketawa, kite selalu lupa ALLAH swt.
Bila sedih, automatik mulalah nak ngadu kat DIA.
Baru nak mintak tolong dari DIA. Baru hegeh hegeh carik DIA.
Kite tak ingat yang ALLAH swt tu nampak semua ape yang kite buat.


Memang molek sangat lah aku join program nie hari nie.
sebab malam tadi aku dah macam sasau je.
kepala siket lagi nak hentak kat dinding sebab sakit tak hengat. (hover ko nyahh !)
and hari nie, aku dapatlah ubat nye.
semuanya bermula dengan hati. jiwa.
hati/jiwa kite lapar dan dahagakan makanan nye.
so dengan pengisian rohani lah kite dapat mantapkan iman kite.


Semua ape yang aku post ney aku tujukan pada diri aku dan kawan kawan.
aku perlu remind aku sendiri balik.
selalu je cepat lupa.
aku pon manusia yang banyak melakukan kesilapan. terlalu banyak.
jadi, slow slow lah kite berubah ke arah yang baik.
ISLAM itu mudah. tiada paksaan dalam agama.
tapi jangan plak ko ingat tiada paksaan dalam agam, maka ko pon malas nak buat perkara perkara wajib suruhan ALLAH swt. such as solat, puasa semua.
agak agak lah bai...
itu wajib kot.
tapi perasan tak? kalau buat benda baik ney, malas sangat.
tapi kalau buat benda benda yang berkaitan hiburan, laju jek.
erkkk....aku taktahulah korang macam mana.
tapi aku camtu lah. sebab tu aku kene berubah.
selalulah berprasangka baik dengan orang.
so lepas nie aku nak prasangka baik je dengan orang. huuuu

2 comments:

  1. salam, nadia yg suh awk jd emcee tu, sy rase sy kenal kot~hehe

    pepun, thumbs up! mencari terapi jiwa..hehe

    salam maulidur rasul(^^)

    ReplyDelete
  2. kenal ke? hihi

    salam maulidur rasul juge... =D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails