Tuesday, June 15, 2010

MERAH vs BIRU.


kalau saya nampak apa ape benda atau barang atau seangkatan dengannya berwarna merah, saya tersangat lah suka.kadang kadang boleh kawal lagi emosi tapi selalunya tak. cepat je tangan nie nak capai benda merah tu.
tapi bukan bermakna saya menganaktirikan warna warna lain. cuma merah tu lebih sikit lah. anak emas ku.
dari saya kecik hingusan sampailah dah besa nie memang merah pojaan hatiku.
tapi mak saya selalu salah sangka,eh bukan bukan! salah teka...dia selalu belikan baju atau papejelah yang kaler merah jambu.bila saya cakap"lah..kenape mak beli kaler nie..", mak balas"kan kau paling suka kaler merah jambu nie" ye memang saya suka hangak! ;') tsk tsk tsk.
terima kasih mak menghabiskan duit mak untuk belikan barang yang kononnya bertemakan warna pebret saya.wuuuuuuu.
handphone pertama dalam hidup saya adalah berwarna merah.
saya sanggup tunggu berapa lama ntah, lupa plak. seminggu kot semata mata nak order kaler merah.kalau ada lelaki yang berkulit merah, nak ke saya kahwin dengan dia? ish.
tapi akan ku pk kan lah.ni dah obses sangat neh annis oyy.tapi mintak maap bebanyak lah ye, saya paling taksuka kaler biru.sorry lah kepada peminat kaler biru. bukannya apa,bagi saya kaler biru tak menarik dan menonjol. tapi setiap orang ada persepsi masing masing kan.begitu juga dengan saya.sebnarnya ada sejarah pasal warna biru neyh.mase saya tadika sampailah saya masuk universiti, bila hari sukan asek rumah biru je menang dan saya tak pernah menjadi ahli rumah biru dan ahli ahli rumah biru belagak.uh.yang paling saya ingat masa saya sekolah rendah.penasihat rumah biru cikgu disiplin.saya rumah merah pada masa tu.cikgu tu asek memperlekehkan dan mengejek rumah rumah lain sampai saya jadi bengang.dan sampai sekarang saya benci kaler biru.tapi macam mana kalau saya dapat bakal suami yang fanatik warna biru someday?aduhhh.mesti boleh jadi gaduh. yelah kalau dia nak cat rumah kaler biru, saya nak cat kalr merah, mesti gaduh punya. takpun, contoh lah kitorang nak pergi 'dating' ececeh, boipren pun takdak dah berangan nak p 'dating'.ok back to the story,si boipren suruh saya pakai baju kaler biru,aiseh memang lah susah nak cakap 'baiklah saya akan pakai baju kaler biru'.so macam mana nie kawan kawan? takpelah mungkin ada penyelesaiannya nanti bila saya dah jumpa my soulmate. doakan lah yang terbaik untuk saya ye.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails