Tuesday, February 8, 2011

BILA ANDA PERIOD?


Korang kalau time period kan, ape perubahan yang terjadi kat atas diri korang?
nie aku tanye dekat kaum hawa lah. kaum adam tu kalau rasa diri anda period jugak, jawab lah kalau tak malu.
heeeeeeee =)
kat sini aku linkkan website Oh PMS! address.
sesiapa yang tidak tahu pasal Premenstrual syndrome, korang boleh lah terjah website tersebut ye.
ringan ringan kan lah jari tulus mulus anda ke link ittewww..


Berbalik kepada tajuk entry aku kali nie, aku nak citer sikek ah pasal diri aku.
sebab blog ney gue yeng punye, make sesukehati gue lah mahu cerite tenteng sape. (serious annoy!)
sejak aku dari skolah menengah, kawan kawan rapat aku memang dah dapat detect bile aku period.
bukan dorang kire aku punye menstrual cycle ke ape, tapi dorang dapat detect dari perubahan sikap aku yang totally changed bila period.


Totally changed tu bukan lah bermaksud aku terus bertukar jadi orang lain atau bertukar jadi jantan ke pae.
tidak sama sekali....
tapi bertukar macam dari seorang yang huha huha heyho heyho kepada pendiam dan emo.
seriously, kalau orang yang rapat and kenal aku, dorang tahu betapa chaos nye diri ini.
aku type yang easy going, mulut kepoh, selamber and gila gila.
and aku bukan jenis yang nak cover cover ayu or pemalu etc...


So, bila period nie dtg, aku terus jadi pendiam....
emo yang takboleh belah ya amat.
tapi aku takdelah emo macam tibe tibe je pegi marah orang tak tentu pasal ke ape.
senang citer, bila period, aku jadi loner.
jadi pemikir tegar. dah lah aku nie memang kuat memikir.
bila period, lagi banyak aku pikir benda benda yang tak sepatutnye aku pk.
Aku boleh plak dok bawak diri sensorang.
pastu layan lah emo kau kek situ.


Then tibe tibe rase sedih sampai nak nanges.
Jiwa kacau gilerrrrrrr.
Semua orang akan perasan kelakuan aneh aku ney.
Pastu, aku takleh tengok siket pon perangai yang annoying.
nanti tibe tibe je aku jadi benci orang tersebut.
tapi takde lah aku pegi cakap kat orang tu yang aku benci die.
tapi aku meluat sungguh nak tengok muke dia and sampaikan aku terbuat muka menyampah dengan die.
erkkkk... sorryyy.....


Bila aku period, aku macam nak gaduh je dengan orang yang aku rase menyampah gilebabs tu.
tapi sumpah seranah dalam hati je lah.
Pagi tadi aku bangun lambat.
kelas tech com start pukul 10 pagi.
Aku jenis yang tak selesa and akan rimas sepanjang hari bila aku lambat bangun pagi.
maksunye, aku akan rase selekeh doplohpatjam.
semua serba tak kena.
lagi lagi lah time period kan.
and hancur terus hari aku.


Masa kelas tech com tadi, Nadia ( classmate ) tegur aku.
die tengok aku laen hari nie.
aku nampak macam tak happy, sedih semua lah.
Pastu fara pon tegur benda yang sam.
Memang sejak dulu lagi, aku memang jadi camnie.
Aku taksuke perasan nie sebenanye. sebab rase urghhhhhhh!


Yang aku peliks nye, bila aku period aku jadi gatal.
bukan gatal garu garu satu badan tu.
nie gatal yang cakap merepek repek.
gatal yang bodoh bodoh punya gatal lah.
tapi perasaan je ok. tak buat plak bende bende tak senonoh.
yang gatal nie tak teruk pon.
cuma laen dari hari hari biasa aku yang mane aku takkan cakap pasal gatal.
eh korang paham tak ape yang aku bebel kan nie?
paham tak?
kalau tak paham, korang buat buat paham je lah ek.
aku dah tak gheti cano nak elaborate bagi korang paham.
huuuuuu.

2 comments:

  1. aniss,mimi pun kdng2 mcm u...tensen je,ble emo je,xpsl2 sesentap xtentu psl n pikir byk~
    nasib baik ada yg memahami... ;p

    ReplyDelete
  2. kan kan kan?
    hesh. memang tensen giler.
    rase nak gigit gigit je semorang.
    hehehe =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails