Friday, June 24, 2011

PETUA MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT.

pic credit to google.



ade tak orang suka jerawat?
ade tak?
aku rasa takde.
kalau ada tu macam pelik je kan.


Haritu aku dah post pasal punca punca jerawat dan cara mengatasinya.
so kali nie aku nak post pasal menghilangkan parut jerawat.
sape sape yang muka dia pernah dicabuli jerawat dan jerawat tu sangat baik pergi tanpa meninggalkan jejak, fine lah.
korang memang bertuah dan beruntung untung.
tapi kalau kes macam aku ney, sekali jerawat tu datang dia siap beranak pinak and berkampung terus dekat muka aku ney ha.
cano den nak buek?
lepastu bila dia dah givap and nak blah, dorang sempat lagi tinggalkan parut yang langsung aku tak perlukan.
ini namanya jerawat kuajaq.


So untuk menghapuskan jejak jejak yang aku taknak nie,
aku perlulah cari jalan keluar macam mana nak setel.
ohh! before that, kalau sesiapa yang tak sempat baca pasal
punca punca jerawat dan cara mengatasinya, korang boleh kelik kat SINI.
okay?


now here we go;
cara cara menghilangkan parut jerawat degil.


Hilangkan parut dengan asam jawa

1) Ambil dulu asam jawa mengikut keperluan. Kalau parut korang kecil, ambil secubit dua jer mungkin dah mencukupi.

2) Kemudian, campurkan asam jawa tadi dengan air dan ramaskannya. Kuantiti air tu sikit jer. Jangan sampai ia terlalu cair, ok.

3) Lepas tu, korang sapukan campuran tadi ke kawasan parut di tubuh korang. Biarkan ia sampai kering.

4) Sebaik-baiknya korang buat pada waktu malam sebelum masuk tidur. Jadi, ada lebih masa campuran tersebut serap ke tubuh korang. Esok pagi barulah korang basuh.

5) Amalkan cara nie selalu sampailah korang berpuashati dengan hasilnyer.


SELAMAT MENCUBA !
=)


info culik dekat sini.

2 comments:

  1. wah ! menarik + murah ni !! boleh ler den try bilo den ado parut nanti !! trimas !!

    ReplyDelete
  2. try lah. my sys dulu dulu pon penah buat macam nie and hasil nya sangat bagus :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails