Saturday, April 6, 2013

PENGALAMAN CUCI USUS (kisah benar)



Assalamualaikum wbt and hi uollsss.
dah lama kite tak bersua muka kan? *pernah ke?*
marilah kite bersiaran kembali setelah lama menyepi diri. iolls busy uollsss. kene la paham khennn. status sekarang full time student part time herbalife. tapi kalau full time herbalife lagi aku sukaaaaaaa kakakakaka.
Now ade la masa beberapa hari untuk aku merilex rilex kan badan sebab mid term break dah start. yihaa andre andre. walauponnnnnnnnnn assignment melambak. ado aku kesah uollss? time cuti yang ciput ni bagi la masa untuk kite berehat kan. satu assignment hapa pon aku tak bawak balik rumah. sebab aku tahu kalau bawak balik pon kompem tak berusik punya. dari aku memberatkan beg, better tinggal je kat melaka. jimat space beg balik kampung aku. hihihi.






Weyh sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku, tapi kalau tak melalut benda lain tak sah kan? isskkk. korang paham paham je la. kira melalut dan membebel tu mukadimah pembuka bicara aku. trademark ok. next time kalau takde mukadimah tu sesuatu sangat. mungkin aku berada dalam mode unstable emotion gittew. ah shadap la annis. lets move to the intipati yang sebenar. intipati sangattt. Ya Allah ayat aku ni dah boleh buat buku teks bahasa melayu dajah lima. sedap sangat dah tu. kahkahkah! *pang sedas*





Macam ni cerita aku. Aku ni pesen yang susah nak membuang air besar. *sorok muka bawah meja* actually pada dasarnya aku normal. macam orang biasa. tapi aku ni gatal. ada sorang membe aku ni ada masalah pencernaan. betul ke masalah pencernaan kalau orang susah buang air besar? entah la weyh. kalau salah korang google la sendiri ye. lepastu kawan aku ni makan la ubat ke ape entah untuk melancarkan proses pembuangan itu. macam macam la dia beli. kejap beli A. tak best ditekak or diperut. beli B pulak. kalau B tak jalan, beli C pulak. gittteww. aku yang tukang teman ni terpengaruh sebab macam best je bila makan benda benda camni lebih cepat proses pembuangan dia. *read : makanan dalam perut tu dipaksa buang*





 Lagi satu, aku kan kepoh sangat nak kurus. one of my friend *kawan lain* aku  namakan dia Nelopah (bukan nama sebenar) mengalami penurunan berat badan yang osem. time ni aku tak kenal herbalife lagi. masa kejadian dalam tahun 2010. so aku tanya apa rahsia ko kurus? dia jawap diet, gym and makan satu ubat berak ni. kahkahkah. terus je aku mention ubat berak. orang kite ni cakap straight to the point lagi senang nak paham kan? so aku cakap straight je la ye. hehe





So to cut short, aku pon ikut la tips kurus Nelopah. and aku pon beli la ubat berak yang disajeskan oleh dia. Memang ubat ni bekerja dengan jayanya tau. aku makan every night kooo. so pagi pagi subuh tu kompem aku lancar aje membuang. dulu time normal, aku takde time yang tetap nak membuang. kalau sakit perut, buang lah. tapi ubat ni tak. lepas 6 jam camtu dia kompem buang. tapi ko bukan buang sekali je okay. kau akan buang berkali kali sampai badan lembik. tapiiii aku kan abang taff. mana ade nak lembik lembik ni. iolls menten gagah je. actually ubat ni dia ada long term effect tau dekat usus kau. and dia boleh buat kau dehydrate. sebab ubat ni sangat kuat. dia memang bagus untuk orang yang susah gilos nak membuang. kire macam seminggu ko tak buang, ko makan lah ubat ni. tapi aku ni 'pandai' sangat. konon nak kurus makan la ubat ni tiap tiap hari. sepanjang 2010-2013 ade ke aku turun lebih 10kg? takde okay. puiiii.






Ko imejin la, aku dah amek ubat ni since 2010 until 2013. bila aku tak amek aku susah nak membuang. menyesal tak sudah okay. now macam kene bergantung dekat ubat ni pulak kalau nak membuang. tapi aku takut effect dia tu. and my kekasih hati dunia akhirat. ewahhh gatai naaa. suruh aku stop ambil ubat ke ape yang merepek repek tu. so disebabkan cinta yang mendalam, *bluwekkk* and takut bad effect dekat diri aku, aku pon dah stop ambil ubat tersebut. Tapi macam aku cakap kat atas ni, bila aku dah stop makan ubat ni, aku tak boleh nak berak. susah sangat nak membuang. duduk lah sejam dalam toilet but still tak berjaya. bila tak membuang, toksin dalam badan berkumpul la kan. makin lama makin banyak. bila dah banyak toksin dalam badan mula lah aku tak keruan. sakit kepala lah. nak muntah lah. emosi pon tak stable.





So my cinta hati *muntah darah* suruh la minum HERBAL ALOE CONCENTRATE HERBALIFE. again concentrate okehhh. aku terus berkerut dahi kening semua lah yang boleh kerut. bebbbbb kalau dah kate concentrate ape rasa dia? kompem la masam uolls. lemon juice yang kemaen masam tu aku selamber je telan begelen gelen, bila part nak minum 3caps herbal aloe campur dengan secawan air kosong, punya la payah nak telan. saiko is saiko. sebab word concentrate tu kot menyebabkan aku tersaiko lebih. iskk. sebenarnya bila ko baca concentrate kompem dia betul2 extract yg pure punya. tak main la campur dengan perisa tambahan dan sebagainya. tak ori la beb. Fungsi aloe ni dia cuci usus kite dan baik pulih proses pembuangan kita tu. Ko tak terkejut bila dengar cuci usus? pernah pulak kite cuci usus? so takyah tanye banyak banyak nanti aku pon naik pening, aku ikut je cakap coach aku. coach merangkap kekasih. kerlas tak ioolls?





Dengan azam yang kuat nak back to normal, aku pon start la minum. setiap pagi. kene minum sebelum gosok gigi tau. aku bangun je tido terus aku pergi dapur bukak peti ais, bancuh herbal aloe. nak minum tu alahaiiiiii bencinta okay. ko bayangkan la, dengan mamai mamai, taik mata pon ada lagi, ko nak telan aloe tu. terpisat pisat ok aku. housemates aku semua busy nak bersiap pegi kelas, ade yg mandi ade yang gosok baju. aku? rilex je duduk kat meja makan sambil merenung segelas air kosong yang bercampur herbal aloe concentrate herbalife. kahkahkah.





Tapi setakat minum herbal aloe tu ape ade hal. tak jadi masalah pon kat aku. dari aku bencinta nak membuang. better aku bencinta nak minum aloe. iollss relaaaa. now alhamdulillah aku dah boleh berak. yeayyyy! satu pencapaian yang amat membanggakan bagi diri aku. and aku ada seorang customer yang ade masalah lebih kronik dari aku, lepas dia minum herbal aloe concentrate herbalife ni, senang and lancar je proses pembuangan berlaku. dia happy aku pon tumpang happy. seronok tau dapat tolong orang.
Actually banyak lagi fungsi herbal aloe concentrate ni. tapi aku tak ingat. kahkahkah. maka nya sila lah korang merajinkan jari jemari korang tu untuk google. hihi




Selain itu aku pon ada masalah kulit muka berjerawat. aloevera kan elok untuk kulit. now aku sedang dalam proses membaik pulih kulit muka. aku start berjerawat since aku bawak motor pegi class. yes muka aku sensitive. tak boleh terdedah directly dengan cahaya matahari. even dah pakai sunblock berpuluh puluh spf tapi tetap kulit muka aku tak tahan. menangis iolls disitu. tapi no problem. aku sedang berjinak jinak untuk memulihkan semula and nak mengembalikan kepada kulit muka aku yang asal. baru aku paham macam mana orang yang stress bila kulit berjerawat. dulu aku tak paham sebab memang payah jerawat nak naik kt muka aku. and my family semua jenis yg takde jerawat. so bila muka aku naik jerawat, all my family and especially abang aku sangat concern dengan perubahan diri aku. dia akan tanya why? why? why? even seketul je jerawat yg naik kat muka and aku sendiri pon tak tahu kewujudan jerawat itu. T_______________T
so lepasni kalau kulit muka aku dah pulih, aku share dekat blog ni lagi k? korang semua wajib doakan kejayaan kulit aku. *paksa* kahkahkahkah!




ni  la makanan aku setiap pagi.
my healthy breakfast :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails