Wednesday, May 8, 2013

Nak sihat MAHAL. Bila dah sakit lagi MAHAL.


Assalamualaikum wbt and selamat sejahtera.


 Sumber dari encik google.



             Fuhhhh lama tak update blog. Last update 6th April 2013 and now 8th May 2013. cukup sebulan dua hari. hihi. okay la tu kan? atleast sebulan satu entry. takdela suram sangat blog ni. hehe. Now jam dah menunjukkan 1:07 am tapi aku masih tak boleh tido. kenapa ntah. padahal badan dah penat. kepala pon dah berat. tapi mata masih celik. mungkin keinginan nak 'share' dengan pembaca blog yang singgah dengan niat atau pon tak niat tentang sesuatu. cehhh sesuatu tu macam sesuatu sangattttt.




Korang pernah dengar tak ayat seperti tajuk di atas?  Nak sihat MAHAL tapi bila dah sakit lagi MAHAL. Aku dengar ayat ni bila aku join Herbalife. Dulu? Aku pon seperti sesetengah orang sekarang yang berfikiran HERBALIFE ni MAHAL. Dulu? aku tahu HERBALIFE ni bagus. Product international. tapi MAHAL. Dulu? Aku fikir HERBALIFE ni ubat kurus. Dulu? Aku anggap HERBALIFE ni untuk orang yang berduit je. Dulu? Aku taktahu pon melalui HERBALIFE aku boleh menjana pendapatan. Dulu? Dulu tu lima bulan lepas. Bila dah banyak type 'Dulu' rasa macam ade bau bau Sulu pulak. okay tak kelakar annis -________-".



                 Itu semua dulu. Pemikiran lima bulan lepas. Sekarang? semua jawapan nya adalah terbalik dengan apa yang aku fikir sebelum ni. Korang fikir la sendiri jawapannya okay? hehe. Kenapa aku cakap nak sihat MAHAL tapi bila dah sakit lagi MAHAL? Aku setuju dengan sesetengah orang yang cakap HERBALIFE MAHAL. MAHAL tu ada sebab. Ada value. sebab tu personal wellness coach akan coach orang yang betul betul serious je. Sebab ape? Sebab Herbalife nak keputusan/hasil daripada pelanggan yang menggunakan produk Herbalife. Dalam Herbalife takde jurujual tapi semuanya jurulatih kesihatan peribadi (personal wellness coach). Kenapa  coach? Sebab macam aku cakap sebelum ni, company bukan nak jual barang semata tapi mahukan product result. Setiap pembelian yang pelanggan buat akan disertakan dengan 'free coaching'. Coach korang lah yang akan bantu korang secara serious untuk dapatkan keputusan yang korang nak secara serious. Kenapa aku cakap secara serious? Sebab setiap coach serious nak tolong.




                Okay aku bagi satu contoh mudah. Dalam sebuah perhubungan cinta, kalau sorang serious dan sorang lagi tak serious dalam perhubungan tu agak susah hubungan tersebut nak berjaya. Kalau A cinta bagai nak rak dekat B tapi B tak berapa nak cinta A, korang rasa lancar tak hubungan tersebut? Manis tak kurma itu? (tetibe) macam tu lah jugak dalam Herbalife. Kalau coach serious benar nak tolong customer, tapi customer ambil mudah and tak serious, agak agak product result gempak tak? Mungkin akan dapat result macam customer tu nak tapi mungkin ambil masa yang lama sedikit. Kalau kita boleh dapat keputusan dalam masa yang sepatutnya, kenapa taknak kan? Sama jugak kalau customer serious habes nak on program tapi coach tak serious nak tolong pon payah jugak. So kat sini dua dua perlukan keseriousan itu. Okay? senyumlah sikit. korang ni serious sangat baca. mentang mentang la aku tekan kan perkataan serious tu tadi. hehe =) kepada pembaca yang belum start program jangan risau jangan takut. aku cerita pasal serious tu bukan coach tu garang marah marah ke ape tau. bukannn. kang ade pulak fikir coach Herbalife ni semua serious serious. mesti garang. TAKKKKK. serious tu means betul betul nak tolong korang semua dapatkan product result yang amazing. coach Herbalife sama macam orang lain. masih boleh tersenyum manis. (senyum depan cermin)




                   Okay kenapa HERBALIFE mahal? sebab? Herbalife bukan calang calang product. bukan buat dekat kilang. bukan buat dekat kampung aku atau kampung pinang sebatang (ok tak kelakar). product Herbalife dibuat dalam makmal dekat UCLA. ape itu UCLA? korang google la sendiri ye. jangan malas malas. hehe. yang buat pon bukan orang orang macam aku. kalau aku buat mungkin tak jadi Herbalife la. jadi benda lain. yang buat research pasal Herbalife ialah scientist. salah seorang daripada mereka adalah pencipta BMI yang kita semua dok guna sekarang. and Herbalife ni makanan gantian yang bernutrisi. sebab tu ada yang makan herbalife konsisten and serious, penyakit yang dialami sebelum ni pulih. Tapi Herbalife ni bukan ubat tau. Jangan salah anggap pulak. Logik la bila kita masukkan makanan yang baik ke dalam badan kita, keputusannya pon baik lah. Tapi jangan lah baru makan sehari esoknya terus merungut tak baik pon penyakit aku ni. Pengasas Herbalife pon mati. Semua benda hidup akan mati. Aku makan Herbalife pon akan mati jugak. Kita cuma berusaha, keputusan semua ketentuan ALLAH swt. Aku sendiri lepas sebulan konsisten makan Herbalife secara serious, alhamdulillah senggugut improved. Now dah makan lima bulan alhamdulillah kesihatan semakin pulih bonus turun berat badan. Padahal aku start nak makan Herbalife sebab nak turun berat badan je, alhamdulillah penyakit yang aku ada selama ni improved selepas makan Herbalife tapi ofcourse la dengan izin Allah swt. Macam aku cakap, kite cuma berusaha. Ini baru intro, nak tahu lebih detail kenapa HERBALIFE mahal? boleh hubungi aku 0145177170. If cerita semua dekat sini memang muntah la korang baca.




                  Kenapa pulak bila dah sakit lagi MAHAL? Ini aku nak kongsi cerita dan pengalaman yang berlaku dekat aku. Semasa arwah mak aku jatuh sakit ( kanser paru paru), duit dah takde nilai masa itu. Kesihatan sangat sangat diutamakan. Nak sangat mak aku sihat. Doktor cakap mak boleh hidup 3 bulan je lagi. Time tu ape je ubat ape je rawatan yang boleh sembuhkan penyakit mak, kitorang cuba berusaha dapatkan. Dan ada sekotak pills ni, bentuk dia macam paracetamol macam tu or smaller than that, ade la lebih kurang 30 biji kot. sorry tak berapa ingat jumlah pill tersebut sebab dah 3 tahun berlalu, yang pasti sekotak pil tu untuk sebulan. Yang paling aku ingat harga sekotak pills tu RM8000. Itu baru sekotak ubat. Kalau nak order pon kene tunggu seminggu macam tu baru dapat. sebab ubat tu tak ada kat Malaysia. Belum lagi ubat ubat yang lain, belum lagi kos rawatan dan sebagainya. So nampak tak ape yang aku maksudkan bila dah sakit lagi MAHAL? Al - fatihah untuk arwah mak and abah. I really miss them so much. (sebak)




                Kite selalu dengar " prevent better than cure ". kan? kite semua tahu tu. tapi yang membezakan kita keputusan yang kita ambil. Memang la kita taktahu bila kita akan jatuh sakit, semua tu kuasa Allah swt. Tapi kita boleh mulakan tindakan dengan mengamalkan cara pemakanan sihat. Kebanyakan penyakit sekarang disebabkan pemakanan. We are what we eat. Kitalah apa yang kita makan. Jadi bertindaklah sekarang. Buat keputusan. Nak ubah cara pemakanan lama yang tidak berapa sihat kepada cara pemakanan sihat itu satu keputusan. Tak nak ubah cara pemakanan lama atau masih nak stay dengan habit makan yang sekarang pon satu keputusan. Semua keputusan anda sendiri yang tentukan. Bukan orang lain. :)
Aku minta maaf kalau apa yang aku cuba sampaikan ni tak berapa betul or salah or korang tak paham pon sebenanye ape yang aku dok bebel bebel kat atas ni. No problem. Korang boleh contact aku directly :)






P/s : Sesiapa yang berminat untuk menukar cara pemakanan kepada cara pemakanan lebih sihat atau nak tahu lebih lanjut tentang HERBALIFE jangan segan segan untuk menghubungi saya 0145177170. Insyaallah saya cuba yang terbaik :D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails