Thursday, October 7, 2010

HARI RABU ADALAH HARI KENYANG SAYA.

kalau orang tengah kelaparan gila then baca title entry nie confirm rase nak bunuh aku je kan? hihi. sorry.
okay back to the story.
ape yang nak di morry kan yek?
actually, hari rabu adalah hari yang mane bila malam housemates saya dan saya tiada class malam.
got it?
so macam kitorang free lah kan.
time ney je lah yang boleh kitorang nak masak and eat together plus borak borak.
if hari hari laen memang busy la memanjang.
masing masing sibuk dengan komitmen masing masing kan.

last week, kak muna punya turn masak. masakan kak muna memang terbaek.
till now i masih teringat ingat kesedapan masakan kat muna.
serious tak tipu. menu kak muna last week adalah tom yam, telur dadar and ikan masin.
very simple tapi terangkat! tak semua lah kat muna masak, kitorang semua pon ada tugasan masing masing.
cuma menu from her lah kan.

then for today, eka punya turn plak.
eka masak macaroni goreng. aku ingat die nak masak same same macam last week kan.
tapi bila aku sampai rumah je, (balik dari koko class) tengok makanan dah siap.
eh? eka masak sorang sorang ke? kesiannya. kenapa tak tunggu kitorang balik?
rupa rupanya eka puasa hari ini. thats y dia masak awal. if nak tunggu aku balik, memang tak berbuka lah dia.
coz aku punya class habes pukul 7pm.tsk.. (T_T)
tapi bila aku tengok portion makanan tu...mak aih! banyak nye?!
nie nak buat open house ke hape? kitorang ada 4 orang sahaje ye. thank you.
sape plak nak melantak banyak banyak camnie?
and aku sudah bagi kat fara pon still ada satu periuk besa ye sahabat sekalian.
nanges aku tengok makanan yang super banyak tu.
perut masing masing dah ketat. aku pon dah bertambah and cannot masuk dah.

photo adalah google. tak ter pk plak nak snap kan..
and when aku dah ready nak tidur, eka ketuk pintu bilik aku.
dia bagitau ayam sudah siap digoreng. what? makan lagi kah?
now almost 12 am sayang..
tapi tak elok membazir kan.. lagipon kitorang takde ice box untuk simpan ayam goreng crispy tu.
harus lah makan ye. and sudah digoreng habes pon kan.
i cannot accept more than one.
one is enough for me. atleast aku makan okay?

nie pon same. hasilan googleku. nie  kalau tengok time time lapo memang rase darah tinggi agaknye. (aku lah kan.)
next week turn kak ayu plak masak. and tadi borak borak, tanye kak ayu nak masak apa.
and dia cakap, dia nak masak maggie goreng. sebab dia tak reti masak. okay lah tu what?
atleast ada jugak makanan masuk dalam perut and dah bersyukur sangat sangat ye tak?
and my turn next two weeks lah kan.
aku dah plan nak masak ape. hehe.
insyaallah akan ku tunaikan.
tunggu je lah nanti ye. kalau jadi aku masak tu, aku akan post kat blog kesayangan nie k..
okay dah cukup membebel untuk hari nie.
jaga diri! peace peace \o/

p/s : esok saya ada quiz Bipolar Junction (BJT). please pray for me people. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails