Wednesday, January 12, 2011

NASIB BUKAN DUIT AKU.

Bace tajuk entry pon dah menampakkan ke selfishan.
tapi itu lah kenyataan nye.
tak semua orang berkongsi taste yang same.
meh aku bagi sedikit contoh;

ade orang suka makan durian dan sebaliknya..
ade orang suka make up dan sebaliknya..
ada orang suka jadi kak nam dan sebaliknya..
ada orang suka shopping dan sebaliknya. ( gila hape tak suka shopping? mai bak duit orang yg tak suka shopping tu kasik kat aku )
ada orang suka ternak haiwan dan sebaliknya...
ada orang suka HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH dan sebaliknya...

Yang kanan tu lah hantu sebenarnya.

sekarang korang pilih, mana satu kategori korang?
aku pilih sebaliknya bagi suka HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.
paham tak ayat aku kat line atas nie?
macam nie.....senang citer, aku boringggggg tengok cerita HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.
as for me, the movie has no special and unique scene. (sorry grammar tonggang tonggek )

mari dengar pendapat aku tentang movie tersebut.
dengar je tau...jangan dok hentam aku plak... kang kecik ati i...

AMBOYH kak limah.. kemaen panjang rambut u...

Bila dengar rumours yang mengatakan filem arahan MAMAT KHALID itu sangat kebabomm.
laju laju lah aku memasang niat dalam hati untuk menonton cerita tersebut satu masa nanti.
nak tengok jugak kat wayang. tak kiraaaaaaaaaaaaaa ! ( sambil nanges guleng guleng )
kawan kawan pon sebok nak tengok citer HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.
dua tiga hari nie, banyak rezeki bergolek golek.
dah nama pon rezeki... harus lah tak tolak ye tak?
HAZWAL and ZUL semangat ajak aku pegi tengok citer HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.
dan fully sponsored by HAZWAL. mekaceh yaa...nanti sila belanja lagi. Heeeeeeeeee~

Ini lah satu satu nya watak yang berjaya buat aku gelak. i lap u lah usop ! hihi
seriously, masa nak masuk tengok wayang tu, hati berkobar kobar gile.
tak sabar nak tengok, nak gelak sambil makan pop corn.
tapi agak sedih bila tengok starting cerita pon dah macam hambar.
and banyak words yang aku tak paham . ( ke..aku yang lembap? heh )
penghayatan cerita sedikit terganggu bila tak paham ape yang dorang cakap dalam bahasa peghok and aku terpaksa berkali kali tanya hazwal itu ini.
seeeeeeee? macam mana nak focus tengok HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH kalau asek nak dok tanya kawan, " weyh ape die cakap tu?" "weyh ape maksud die?"
last last memang mendatang kan perasaan, bila lah cerita nie nak habes. grrrrrrrrrrrrrrr !
keji gile hazwal and zul gelak macam nak pecah panggung wayang tu.
mentang mentang lah si hazwal tu orang perak, gelak dah ghope lang suweyyyyyyyyyyyy. ( nyampahs! )


boleh tak dalam kekecohan orang ramai yang tengah tengok HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH,
aku bantai tido? takdelah all the time aku tido.
tapi bila masuk part yang aku tak paham, aku berkrohh ah.
seb baik mamat dua ekor tu tak pasan.
dorang dok bising panggil nama aku pastu soh aku bayang kan kak limah kat rumah aku lah ape lah kan.
padahal aku tido. WAKAKAKA! aku takde lah tido mati, tido tido ayam sudah.....

Bila dah keluar panggung tu, budak dua ekor nie tak habes lagi gelak sambil kene kan aku dengan kak limah. cehh.
at last aku pon conference yang aku tido dalam tu sebab ade scene yang aku macam tak penah tengok je bila dorang dok citer berdua.
memang lah dorang terkejut and cakap , " ko boleh bantai tido tadi anne??!! "
aku balas ah balik , " weyh aku ngantuk arrrrrrr...dah tak paham ape yang dorang cakap, aku tido lah. huh " ( ayat selamat. hehe )
tapi siyes memang aku ngantuk, plus setiap hari aku kene bangun pagi sebab kelas pukul 8 AM ! mencik tauuuuuu...
kitorang tengok moie tu pukul 9 pm sampai 11pm kot.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails