Wednesday, April 20, 2011

D.I.Y MAKING A COMOT CARD.

now pukul 2 am.
gigih mak buat card uolls..
taktahu tebiat ape ntah tibe tibe je rase nak buat card.
teringat jaman sekolah dulu.
kalau birthday kawan kawan je, laju je aku buat birthday card.
tu je lah hadiah yang mampu aku kasi.
elok lah dari takde kan?


Budak sekolah asrama....
bape hengget je lah duit yang aku ade time tu?
nampak macam kedekut je kan...
tapi yang penting niat yang ikhlas tu uollsss... *cover line...
dulu nak citer....
siket punya kreatip lah wa cakap lu...
sanggup ponteng prep malam sebab nak buat birthday card membe... *Aik? ape kene mengene buat card dengan ponteng prep?
walhal memang dasar pemalas pegi prep.
sekali kantoi dengan warden, terus baring buat buat sakit perut.
skill lakonan mesti mantap uolls...
hehe!


Tak payah cakap banyak lah kan..
jom lah kome tengok hasil keje tangan awok..
nampak tak semenggah je card awok ney..
biasalah dah tua tua ney, otak dah berkarat...
dah tak kreatip...
taktahu nak kreatip celah mana dah..
penat dah awok pk nye....


 barang barang yang diperlukan adalah amat senang.
gunting, pembaris, pensil, gam dan tiga keping colour papers.
ikut kesukaan masing masing la nak guna berapa keping colour papers.
takde limitation pun..

2nd step, gunting lah paper tu...
 dah kate comot card...
maka ikut suka hati aku lah nak gunting macam mana pun bentuk dia..
janji cantik di mata aku. hehe!

 3rd step - dah siap potong colour paper tadi, 
ko tampal lah ikut citarasa masing masing..
aku ney jenis yang straight, so aku pon tampal lah macam buku latihan garis satu..
=______="

 kite closed down siket...

 ney pulak front page...
aku masukkan colour pink siket..
tak menarik lah pulek kalau dua kaler je kan?
dah kate aku suruh guna tiga colour papers tadi...
takkan satu kaler lagi nak buat balut nasi lemak plak..

 yang ney dah siap..
aku maen tampal je front page dia kasi kalerpul..
kalau tak cantik bagi mata korang takpe..
janji cantik di mata aku..
hehe!

sah! memang COMOT!
aku serious tak reti gam..
kalau gam kompem comot giler..
sebab tu aku kasi nama comot card...
baru ikut tema...
padahal.......

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails