Monday, May 2, 2011

MY HADA LABO & ROSA T.

aku bangun pagi pagi ney ingat nak belaja.
bukak lappy sebab nak amek hint analog.
sekali koooo...dah bukak internet, kem salam lah kalau tak bukak blog..ye dak?
tapi janji ney sekejap je.
lima menet je.
okay dah cukup untuk intro yang tak berapa bernas.


Nie nak citer siket pasal HADA LABO.
haritu aku ada bagitahu dekat ENTRY ney aku nak citer pasal HADA LABO kan?
tapi tersalah type pulak cakap HADA LOBO.
gasak ah. janji benda yang sama aku nak citer.
kalau korang pegi WATSON/GUARDIAN, korang perasan tak product HADA LABO cepat je habes?
eh kejap. lupa nak bagitahu.
sape yang taktahu HADA LABO tu apa, dia adalah sejenis skincare product yang famous amos dekat JAPAN.
lepastu product tu dibuat untuk ASIAN skin.
gitulah sedikit mukadimah pasal HADA LABO.


Kite citer laju laju lah yek.
aku nak study jap g.
korang pon baca laju laju lah.
baru feel. muahaha!


Disebabkan muka aku sedang dicemari jerawat tak diundang.
aku memilih HADA LABO AHA-BHA Face Wash.
aku sangat suka mendalah ney.
memang best.
sape sape yang mempunyai blemish skin amatlah digalakkan.
aku apply cleanser ney dua kali sehari.
memang berkesan.
best giler!
aku rate 4/5.




kalau dah ada jerawat tak guna nye der pakai cleanser saje.
maka up sekali dengan ROSA T ACNE GEL.
yang ney aku try lepas cikgu sains aku mase form 3 sajeskan.
cikgu aku tu laki.
jerawat dia memang takde sape boleh lawan r.
kalau ada award untuk sape paling banyak jerawat.
aku rase dia yang menang kot.
aku pakai siang je.




Malam aku pakai ROSA T ACNE SERUM.
aku apply sebelum tidur.
esok jerawat degil tu kompem kering.
ney aku sangat sangat recommend.
aku rate 5/5.




muka aku ney memang lah tak cantik macam LISA SURIHANI atau SCHA ALYAHYA.
tapi semenggah lah siket.
dah tahu tak cantik, kite nak lah kulit muka kite cantik ye tak?
kulit bersih and licin pon dah cukup bersyukur.
maka nya, kite kenelah jaga elok elok.
nak tambah lagi yang best.
aku pakai Arbutin Whitening Essence.
mendalah ney concentrate to fight dark spots and optimize skin's fairness and translucency.
plus dia ada vitamin C utk re-balance skin tone and restore skin's evenness to reveal a fresher, clearer & more radiant complexion.
aku apply dua kali sehari jugak.
siang sekali.
malam sekali.
ney aku kasi rate 4/5.



aku pakai product campur campur je.
untuk UV protection aku pakai JIRA.
ney memang bagus.
tapi mahal giler untuk aku as a student.
kalau habes sunblock ney, memang tak ah aku nak beli lagi..kan..
so aku malas nak sajeskan kat korang.
toner pulak aku pakai SAFI je.
aku bab bab toner memang pemalas giler nak pakai.
aku selalu skip.
tapi kalau korang nak kulit tu cantik malatops macam DATO' SITI, pakai lah toner.
tapi kalau nak kulit macam aku, ko buat lah macam aku buat.
wah gitewwww.....

motip letak gambar hidung kembang?
ko mampu?
*ney serious shit muka baru bangun tido 
terus pakai contact lens sebab ingat dah lambat giler pegi class.
T________T

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails